HTML

Utánam olvasó!

"Mit sem ér a tudás bölcsesség nélkül, és a bölcsesség lelkiség nélkül, az igazi lelkiséggel pedig mindig együtt jár a mások szolgálata."

Friss topikok

  • daneda: Én felmásztam a Nap piramisra, a leghosszabb oldalon, esőáztatta agyagos, sáros talajon. Különlege... (2009.08.24. 23:07) Utazás, történelmi utazások

Linkblog

2007.10.21. 21:10 zezi

Gyógyító mesék

 

Sokáig nem jelentkeztem, de mentségemre szolgáljon úton voltam. Azért közben egy-két "csemegéhez" hozzájutottam, ezek közül írok le ide egyet.

Egy hete Győrben járban a VII. Győri Könyvszalon egyik rendezvényén: a Gyógyító betű - konferencián. Ott fotóztam Faragó Laurát, ismét csodálatosan mesélt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S utána következett Boldizsár Ildikó mesekutató. Utóbbit évek óta ismerem, elismerem és szeretem a "jó boszorkány" lényét. Mert varázsol ő is, még akkor is ha jót és jól. Mesékkel gyógyít. Bejárt kórházakba mesélni beteg gyerekeknek, megtapasztalta milyen mesét érdemes mondani műtét előtt, után, lázas gyereknek stb. Tanulmánykötetei jelentek meg, meseösszeállításai Esti mesék... címmel. Gyönyörű illusztrációkkal díszített könyvekben. Öröm ezeket kézbevenni, forgatni. Sok kitérő után ma már "csak" mesével gyógyít, felnőtteket is. Azt csinálja, amiért küzdőtt, tanult évekig. Egy koraszülőtt babáról mesélt, aki igen kicsi súllyal született. Megkeresték a szülei: segítsen. Összeállított mesegyűjteményt a babának és a szülőknek. A picinek magnóra mondták a szülők, s betették az inkubátorba, hallgassa, kapjon a meséktől erőt az élethez, a küzdéshez a pindurka. S a műszerek, -ahogy a mese megszólalt-egyből jelezték a mesék vevőre találtak. A baba életben maradt, ma már"nagylány" a maga talán másfél évével.

A szívem ezek után már csak akkor örült nagyon, amikor sikerült a fiamat is becipelni a könyvtárba, s hoztunk Esti mesék lányoknak c. mesekönyvet, s míg az alig egyhónapos babánk szopott, apukája ebből olvasott fel, s olvas fel azóta is a kislánykánknak. Hadd szívja csak magába ezeket is az anyatejjel.

S hogy tudjátok, mindenkinek van kedvenc meséje, s ez rávall. Érdemes elgondolkodni rajta: miért is ezt választotta? Ildikó meseterápiájának is ez adja az alapját, a kiválasztott mesék feldolgozásával gyógyított meg házastársi konfliktusokat, női problémákat. Mára csak ennyit akartam, de olyan fontos volt nekem, hogy leírjam, közreadjam, ki tudja ki, mikor, miért épül majd ezzel az ismerettel?

Szólj hozzá!

Címkék: gyógyító betűk mesék


A bejegyzés trackback címe:

https://utanamolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr31203214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása